منتظران حضرت مهدی علیه السلام



خداوند متعال، به سبب وجود مبارک پیامبر برما منّت نهاده است. چنان که در قرآن می فرماید: « ویضَعُ عنهُم اِصرَهُم وَ أَغلالَ»؛1 پیامبر غل های جاهلیت را که به دست وپاهای آنها بود، شکست وباز کرد. یعنی آنان ار آسوده خاطر وآزاد کرد ودینی خالی از هرگونه پیرایه و انحراف وکاملاً سازگار با فطرت انسانی به ارمغان آورد.

سجایای اخلاقی پیامبراعظم(صلوات الله علیه وآله)

خُلق عظیم:

رسول خدا(صلوات الله علیه وآله) در قرآن صاحب خُلق عظیم معرفی شده است واین ختم کلام در بیان سجایای اخلاقی پیامبر اکرم(صلوات الله علیه وآله) است.او با خُلق وخوی الهی خود مردم را به سوی خدا دعوت می نمود.

بهترین راه برای ارشاد وهدایت مردم و جوان ها، استفاده از شیوه اهل بیت علیهم السلام در تربیت است؛« کُونُوا دُعاةً النّاسِ بِغَیرِ أَلسِنَتِکُم»2؛ مردم را به جای زبان با عمل، به نیکی ها دعوت کنید.

اهل بیت علیهم السلام مردم را با عمل خویش هدایت می کردند، بنابراین اخلاق و رفتار ایشان برای ما بهترین الگو در رفتار ودعوت مردم به نیکی هاست.در همین راستاو ان شاءالله درمطالب بعدی به برخی از اخلاق حسنه پیامبر اکرم (صلوات الله علیه وآله) اشاره خواهیم کرد.

———————

پی نوشت ها:

2.الکافی،ج2،ص78

1.اعراف آیه 157

پایگاه فرهنگی هنری تکناز



























































نظرات (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی