منتظران حضرت مهدی علیه السلام

۲۶۷ مطلب در شهریور ۱۳۹۵ ثبت شده است

تجلیات الهی به اشکال و انواع گوناگون بروز و ظهور داشته و همه در یک سطح و اندازه نیست، بلکه به مرتبه و موضوع مورد تجلی بستگی داشته، گو این که از جانب خداوند متعال هیچ بخل و منعی نیست.
اید دنبال بندگی باشیم. بندگی یعنی کاری را انجام دهیم که او دوست دارد نه خودمان. ممکن است کاری باشد – مثل ازداوج – که خود انسان هم دوست داشته باشد، ولی معیار اصلی خداست. باید او را در نظر گرفت و جلو رفت. در این صورت دیگر نمی توان با همسر و فرزندان تندی کرد.
 
چه بسیار افرادی که می خواستند سرباز امام زمان (عجّل الله تعالی فرجه الشریف) باشند، ولی امروز حتّی ذرّه ای با آن حضرت سر و کار ندارند. حضرت هم با ایشان کاری ندارد. بسیاری از افراد به مسجد می آیند که الهی شوند، ولی در جامعه که وارد می شوند، الهی رفتار نمی کنند.
 

بدون تردید تداوم بخشی

گردوست داری خانمت و دیگر مردم شما را دوست داشته باشند!!! دوستشان داشته باش! اگردوست داری همسرت و این و آن، آبرویت را حفظ کنند!!! آبرویشان را حفظ کن!

چقدر محبّت خدا در دل ما وجود دارد؟

 
 
ملاک نزدیک شدن و تقرّب به امام معصوم (علیه السلام)، نزدیکی و قرب مکانی نیست، بلکه هر کس که با امام سنخیّت بیشتری داشته باشد، به امام نزدیک تر است. هر کس که از امام بیشتر اطاعت می کند و هر کس که عمل و صفاتش به امام شبیه تر است، با امام سنخیّت بیشتری داشته و به او نزدیک تر است.
یا حضرت مهدی (ارواحنافداه) بالای سر هر مدعی مسلمانی، در هنگام مرگشان حاضر می شود؟ مگر نه این که امیرمؤمنان (علیه السلام) از دست برخی صحابی خود اندوهگین بود؟ مگر نه این که در نماز جمعه و در پیش چشم مردم، گاه از شدّت بی وفایی اطرافیان، سیلی به صورت خود می زد؟
اگر ایمان ضعیف باشد، شکّ انسان روز به روز بیشتر و رفتار آدم هم رها و بی حساب و کتاب می شود و کارهایی انجام می دهد که ثمره ای جز آتش خشم الهی ندارند؛ امّا اگر سطح ایمان آدمی بالا رفت، خداوند نیز زمینه مشاهدات حضوری را برای او فراهم می کند.
 
گاهی اوقات اعتماد ما به دیگران، بیش از اعتماد ما به خدا و امام زمان (ارواحنا فداه) است و وقتی که خداوند متعال خود روزی بندگانش را ضمانت کرده است؛ او را ندیده و توانایی دیگران را از خدا بیشتر قبول دارند.
رسول خدا(صلوات الله علیه وآله) در قرآن صاحب خُلق عظیم معرفی شده است واین ختم کلام در بیان سجایای اخلاقی پیامبر اکرم(صلوات الله علیه وآله) است.
زمانی که قصد عزیمت به آمریکا را داشتم، در خدمت استاد بزرگوار آیت الله مصباح (حفظه الله) به محضر مقام معظم رهبری (مدّظلّه العالی) مشرّف شدیم. از ایشان درخواست نصیحت کردیم، فرمودند: