منتظران حضرت مهدی علیه السلام

ای بنده‌ی خدا! من هرگز چیزی را زیباتر از تو ندیده ام. تو کیستی؟

آن مرد زیبا در پاسخ می گوید:

اَنَا رَأیُکَ الحَسَنُ الّذی کُنتَ عَلَیه، وَ عَمَلُکَ الصَّالحُ الّذی کُنتَ تَعمِلُهُ


یعنی: من رأی نیک تو هستم که دارای آن بودی و کارهای شایسته‌ی تو هستم که دارای آن بودی و کارهای شایسته تو هستم که در دنیا انجام داده‌ای.

سپس به او می‌گویند:

بخواب و بیارام در حالی که چشمت روشن است و شادمان هستی. از آن پس همواره نسیمی از بهشت، بر جسد او می‌وزد که لذّت و بوی خوش آن را تا روز فرا رسیدن قیامت، در می‌یابد.

امّا وقتی که جسد کافر را در میان قبر می گذارند، زمین قبر به اومی‌گوید:

نه خوش آمدی و نه بجا امدی!

سوگند به خدا که تو را در آن هنگام که بر روی من راه می‌رفتی، دشمن می‌داشتم و اکنون که در شکم من قرار گرفته‌ای، دشمنی من نسبت به تو بیشتر شده است و به زودی نشانه‌ی دشمنی مرا خواهی دید.

آنگاه قبر او را فشار می‌دهد و جسد او را خورد و خاکستر می کند و او را به همان خاکی که قبلا بود، بر می‌گرداند و دری از دوزخ به روی او گشوده می‌شود. او جایگاهش را در دوزخ می‌بیند. سپس مردی بسیار زشت از آن در وارد می گردد و او به ان مرد می گوید:

ای بنده خدا! تو کیستی؟

آن مرد در پاسخ می‌گوید:

من کردار زشت تو هستم که در دنیا انجام می‌دادی و رأی ناپاک تو می‌باشم. بعد از آن روح او گرفته می شود و در جایگاه خود در دوزخ نهاده می گردد. سپس همواره باد مسمومی از آتش بر جسد او می‌وزد و او درد و سوزش آن را تا قیامت، در می‌یابد و خداوند 99 مار را بر روح او مسلّط می‌کند که او را می‌گزند.
مارهایی که از نوع مارهای روی زمین نیست که اگر بر روی زمین چنان ماری بیاید و در زمینی بدمد، در آن زمین گیاهی نخواهد روئید.

 

نظرات (۰)

هيچ نظري هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی